یکی از دوستان سوالاتی رو به صورت خصوصی پرسیدن که چون آدرس وبلاگ هم نداشتند، مجبورم اینجا جوابشون رو بدم.

--------------

سلام. من چند تا سوال داشتم. 1- قوانین ارسال مقاله برای کنفرانس ها و همایش ها و مجلات مختلف (ایرانی و خارجی) رو از کجا باید بدونیم +2-  آیا میشه یک مقاله مشخص رو همزمان برای دو مورد مختلف (کنفرانس یا مجله) ارسال کرد؟ 3- آیا همواره بایستی عضوی از اعضای هیئت علمی جز نویسندگان باشه و یا اجباری از این لحاظ وجود نداره؟ ممنون از اینکه وقت میذارید.

پاسخ:

1- هر دانشگاهی قوانین خودش رو داره. از معاونت پژوهشی دانشگاهتون میتونید بپرسید یا به سایت دانشگاهتون در این بخش مراجعه کنید.

2- اگر مقاله شما در حدی هست که در مجلات چاپ بشه حیف نیست که برای همایش بفرستید؟ معمولا همایش ها بسیار سریعتر به شما پاسخ میدن، ولی ارزش زیادی ندارن. داوران مجلات معمولا سرچ می کنند و اگر نام مقاله شما رو ببینند، مقاله رو رد خواهند کرد.

3- قوانین دانشگاه های مختلف متفاوته. بر اساس قوانین دانشگاه ما، اگر هدفتون از نوشتن مقاله گرفتن نمره اون در پایان نامه کارشناسی ارشد یا رساله دکتری هست، حتما باید اسم استاد راهنمای شما در مقاله باشه و ایشون حتما باید مسئول مکاتبات هم باشند. اما اگر هدفتون غنی شدن رزومه هست، نیازی نیست اسم هیچ استادی در مقاله باشه و شما و دوستانتون میتونید مقاله رو برای چاپ به مقالات ارسال کنید. البته در صورتی که مقاله مستخرج از پایان نامه باشه تا یک سال بعد از دفاع ملزم به آوردن نام استادتون در مقاله هستید اما اگر بیشتر از یکسال از تاریخ دفاعتون گذشته باشه، میتونید اسم استادتون رو حذف کنید.


دوستان دیگه هم اگر سوالی داشتند میتونن بپرسن. اگر پاسخش رو بدونم، دریغ نخواهم کرد.